elden ring'i diğer soulslike oyunlarından farklı görüyorum ben şahsen. hikaye akışı ve açık dünyası bambaşka bir oyun deneyimi yaşattı bana. korkunç büyüklükte bi açık dünyası var ve seni ortasına bırakıyor, şu görevi yap bunu yap şunu yap demeden kendi kendine yolunu bulmak zorunda kalıyorsun ki en sevdiğim özelliği bu oldu, oyun seni bir yerlere götürmüyor, elinden tutup gezdirmiyor, sen kendi yolunu kendin çiziyorsun. oyunun belli bir ana hikayesi ve yan görevleri mevcut fakat açık dünyayı gezmeden bu görevleri bulman imkansız, bi arayüz yok şurda görev var bak git konuş diye gidip kendin bulacaksın görevi. kendini geliştirmeden de ana görevde ilerlemen aşırı zor boss tokatı yapıştırıp gönderiyor seni köyüne. yani kısaca oyun tüm haritayı gezdirtiyor sana o kadar uğraştık yaptık gezeceksin kendini geliştireceksin öyle geleceksin diyor :D
işin sabır kısmına gelecek olursak ilk boss'u sabrederek kestiğinizde gerisi geliyor, 63 kere ölüp saatlerimi gömdüğüm bossu kestiğim zaman aldığım hazzı ben başka hiç bir şeyde yaşamadım cidden mükemmel bi hissiyat :D aynı hissiyatı yaşamak için de sonraki bossları kesmeye sabrediyorsunuz farkında olmadan. farklı buildlerle farklı karakterler yaratabiliyorsunuz, farklı itemlarla binbir türlü kombinasyon oluşturabiliyorsunuz. oyunun haritası olsun, farklı buildleri olsun hiç bir şekilde kısıtlamıyor seni, her boss'un farklı bir mekaniği var farklı dodgelama zamanlamaları var üzerinde çok uğraşılmış bir oyun.
god of war ragnarok'da harika bir oyun bence, ama bir elden ring değil şahsi fikrim. god of war oynanıştan çok hikayesiyle ve görüntüsüyle öne çıkan bir oyun, açık dünya ve karakter gelişimi 1. oyunuyla hemen hemen aynı sayılır. oynarken hissiyat olarak sıkmıyor seni aynı hissettirmiyor ama 1. oyuna nazaran üstüne daha fazla koyulup geliştirilmiş bir oyun değil. god of war serisi hep aynı olmuştur zaten ilk 3 oyununda da hikayesiyle ön plana çıktı hep. bu yüzden god of war yerine elden ring seçilmiş olabilir diye düşünüyorum.